قالب تزریق پلاستیک و هزینه ساخت طراحی 100% تضمین شده

هزینه-و-قیمت-طراحی-و-ساخت-قالب-تزریق-پلاستیک-100%

قیمت ساخت قالب تزریق پلاستیک 100%

سامانه استعلام قیمت طراحی و ساخت انواع قالب های پلاستیک تنها با 3 کلیک

آشنایی بیشتر با انواع قالب های پلاستیک

 
مراحل تزریق در قالب تزریق پلاستیک به اختصار


مراحل تزریق در قالب تزریق پلاستیک به اختصار
1- نیمه قالب ثابت
2-نازل متحرک
3-نیمه قالب متحرک
2-1- مواد قالب 2 – میل راهنما
بستن قالب
قالب تزریق با حرکت نیمه قالب بسته می شود
نازل متحرک روی اسپرو قالب فشار داده می شود .
تزریق مواد قالب
مواد قالب در حالت نرم و خمیری می باشد و تحت فشار بالا به حفره قالب پرس می شود .
باز شدن قالب و بیرون اندازی قطعه تزریق
بعد از خنک شدن قطعه تزریق قالب باز شده و قطعه کار از قالب بیرون انداخته می شود . قالب تزریق پلاستیک و هزینه ساخت طراحی 100% تضمین شده

تزریق پلاستیک چیست؟

آشنایی با فرآیند تزریق پلاستیک: تزریق پلاستیک یک تکنولوژی ساخت برای تولید انبوه قطعات پلاستیکی یکسان با خطای پایین است. در تزریق پلاستیک ابتدا گرانول های پلیمر ذوب می شوند و سپس تحت فشار به درون یک قالب تزریق می شوند. پلاستیک مایع درون قالب خنک شده و جامد می شود. مواد اولیه تزریق پلاستیک پلیمرهای ترموپلاستیکی هستند که قابلیت رنگ آمیزی و پر شدن توسط افزودنی های دیگر را دارند.

 

دلیل محبوبیت و استفاده گسترده از تزریق پلاستیک، هزینه بسیار پایین ساخت هر قطعه در تیراژهای بالا است. تزریق پلاستیک تکرار پذیری بالا را در کنار آزادی بالای طراحی ارایه می کند. محدودیت های اصلی تزریق پلاستیک از نوع اقتصادی هستند چون با اینکه تولید با استفاده از تزریق پلاستیک در تیراژ بالا بسیار به صرفه است، اما در مقابل سرمایه اولیه به نسبت بالایی برای شروع پروسه لازم است. از دیگر محدودیت های تزریق پلاستیک زمان نسبتا بالای رسیدن از طرح به تولید قطعه است(حداقل ۴ هفته).

قالب تزریق پلاستیک و هزینه ساخت طراحی 100% تضمین شده

 

طرز کار تزریق پلاستیک:

۱.ابتدا گرانول های پلیمر خشک شده و در قیف قرار داده می شوند. این گرانول ها در قیف با پودرها و پیگمنت های رنگی و دیگر افزودنی های تقویت کننده ترکیب می شوند.

قالب تزریق پلاستیک و هزینه ساخت طراحی 100% تضمین شده

۲.گرانول ها به بشکه تغذیه می شوند. گرانول ها در بشکه حرارت دیده،با یکدیگر ترکیب شده و با یک پیچ چرخان به سمت قالب هدایت می شوند. هندسه پیچ و بشکه به گونه ای بهینه طراحی شده است که به بالا بردن فشار به میزان لازم و ذوب شدن ماده کمک کند.

قالب تزریق پلاستیک و هزینه ساخت طراحی 100% تضمین شده

۳.تلمبه به جلو حرکت کرده و پلاستیک ذوب شده از طریق سیستم چرخنده به قالب تزریق می شود و همه فضای خالی قالب را پر می کند. با پایین آمدن دمای ترموپلاستیک، ماده جامد شده و شکل قالب را به خود می گیرد.

قالب تزریق پلاستیک و هزینه ساخت طراحی 100% تضمین شده

در نهایت قالب گشوده شده و قطعه جامد توسط پین های افشانک به بیرون هل داده می شود، سپس قالب دوباره بسته شده و پروسه برای تزریق قطعه بعدی تکرار می شود.
تکرار این پروسه می تواند بسیار سریع انجام شود: چرخه تزریق پلاستیک معمولا بسته به اندازه قطعه می تواند از ۳۰ تا ۹۰ ثانیه طول بکشد.

پس از آماده شدن محصول، قطعه روی کانوایر و یا در یک مخزن نگهدارنده رها می شود. معمولا قطعاتی که با تزریق پلاستیک ساخته می شوند به محض ساخت آماده استفاده بوده و نیازی به طی مراحل پولیش ، پرداخت و پست پروسس ندارند.

قالب گیری تزریقی
یکی از رایج ترین و مهم ترین روشهای ساخت قطعات پلاستیکی، استفاده از ماشین تزریق است.

قالب گیری تزریقی بر فرآیند تولید محصولات پلاستیکی تزریقی – بر مبنای ترموپلاستیک و ترموست‌ها – اطلاق می‌گردد مواد پس از وارد شدن به سیلندری داغ، میکس و سپس توسط مارپیچ به داخل کویته‌ی قالب، جایی که قطعه‌ی قالب گیری شده در آن سرد و سخت می‌گردد، رانده می‌شود.

پس از طراحی یک قطعه توسط مهندس یا طراح صنعتی، قالب متناسب با قطعه توسط قالب‌ساز ساخته می‌شود. قالب‌های تزریق عموماً از فولاد یا آلومینیوم و طی ماشین‌کاریِ دقیقی ساخته شده تا منعکس‌کننده‌ی ویژگی‌های قطعه طراحی‌شده باشند. قالب‌گیری تزریق به منظور تولید طیف وسیع محصولات از کوچکترین اشیاء تا بدنه کامل اتوموبیل‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

[iphorm id=”5″ name=”فرم استعلام قیمت طراحی و ساخت انواع قالب های پلاستیک “]

تشکر و سپاس